Creatine Gebruik, er zijn veel verschillende vormen van aminozuren op de markt. Daarom ben ik mij onlangs gaan verdiepen in welk aminozuur voor mij als sporter het meest effectief is. Zo kwam ik terecht op de website van: FitnessProf. Op deze website heb ik echt heel veel informatie kunnen vinden. Zo kwam ik erachter dat aminozuren, ook wel eiwitbouwstenen genoemd,  van nature ook in vlees en vis voorkomt. Maar dit is maar een beperkte hoeveelheid. Een sporter heeft veel meer nodig van deze eiwitbouwstenen en daarom zijn poeders met deze aminozuren veel goedkoper in aanschaf. Ik heb gekozen voor de variant monohydraat, omdat deze voor mij het meest effectief is. 

Creatine Gebruik

Juiste Creatine gebruik

Er is een langzame manier en een snelle manier om aminozuren te gebruiken. Bij de  snelle manier wordt er vijf dagen lang twintig gram aminozuren per dag gebruikt. Bij de langzame manier bouw je de aminozuren langzaam op in dertig dagen. Maar wat is dan het effect van het Creatine gebruik? Dat vertel ik hieronder:

  • Spieren worden groter en herstellen zich sneller
  • Een sterkere spiergroei
  • Je wordt sneller in sprintsporten en intervalsporten
  • Een positief effect op de hersenen, waardoor je scherper en slimmer wordt

Neem ook eens een kijkje op de website voor een geschikt product voor jou.